Svarthönan

Nu är hon färdig! Min lilla svarthöna. Såhär ser hon ut:
 
Hon visar Diabasen i alla dess dimensioner. Spegelblankt polerad på ovansidan av näbben & ryggen. Råhuggen på resten av huvudet & kroppen, medan kroppens ena sida visar yta som legat ytligt länge och korroderat vackert. Jag tyckte det passade perfekt som kropp till min lilla svarthöna.
Hon skall vara med på fårhusutställningen i Santatorp i Oktober, då vi inriktar oss på svenska lantraser & rovdjur. Där skall hon få ett litet rede av halm & ligga & gosa i.
 
Karin har gjort handledsvärmare idag, där hon har fäst några av knapparna jag gjorde av Diabas. Visst blev den läcker?!
Max undrade om äppeljuicen var jäst eller något ditåt när vi satt ute vid stenbordet & fikade ikväll & Karin & jag tyckte handledsvärmaren så ut som ett ulligt & sött litet spöke som sprang runt där och hoade.. Näe då, vi behöver ingen jäst äppeljuice för att vara lite knasiga ;)
 
Jag fick hem ett gäng med målade hängen också från Karin ikväll, så i morgon skall de monteras så ni kan få se. De blev urtjusiga!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback