Skyddsängel på Diabas, modell större

Idag har vädret bjudit inomhusarbete. Silversmide fick det bli då. Men jag glömde visst plåta det hänget. Får visa det i morgon istället.
 
Flera trevliga besök i lilla verkstaden idag muntrar upp när man sitter & arbetar, jättekul! Jag är så glad att så många letar sig ut här i obygden.
 
Jag har monterat hängen också idag, som Karin Thuresson målat.
Ett gjorde vi med tre små Diabasmålningar på samma halsrem, med silverkulor mellan dem.
Visst blev det snyggt?!
 
Här har vi ett med rimfrost på:
Känner ni hur frosten biter i kinderna?
 
Här ett annat med en gren
Med det får jag en känsla av japan, men jag har glömt fråga Karin om det är så? Hoppas min väninna Akiko i Japan är inne & läser, så får vi kanske höra vad hon tycker?
 
Vi har flera, men de är inte riktigt färdigmonterade än.
 
Däremot har vi här något urtjusigt.
Jag har ju pratat om att vi planerat större varianter av de målade hängena.. Här har vi nu en första prototyp. En  skyddsängel som Karin målat på en Diabas som jag knackat till:
man kan inte annat än älska den!! Karin bara fortsätter att överträffa sig själv!

Kommentarer
Lina säger:

Pia & Karin...det första smycket är helt magiskt vackert. Och ängeln...ni är helt otroliga tillsammans. Som handen i handsken...är det inte så man brukar säga? Pia + Karin...BÄST!

Svar: Tack, fina du! Vad roligt att höra att du också tycker om det vi gör. Vi känner själva att vi är en lyckad kombination ;) Jobbar kanonbra ihop, lika värderingar osv. Då är det så lätt & roligt att skapa. Och Karin är SÅ begåvad! Hoppas allt är bra med dig. Kram!
Pia Lindberg

2012-08-22 | 22:58:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback