Olika projekt..

Oj, ikväll funkar det att lägga in bilder, det var länge sedan! Då gäller det att passa på!
 
Först får jag visa sonens projekt som tagit upp stora delar av sommarlovet.
Han fick två gamla åkgräsklippare av snälla människor, som han sedan har plockat ihop till en som fungerar. Han har monterat på en motorsågsmotor & så har han byggt om växellådan. Morfar har varit till stor hjälp med hur man gör, men Max har själv fått bygga & svetsa & dona med alltihopa. Mycket lärorikt & jag har sällan sett honom så lycklig som när han kunnat provköra & det funkar!
Några bilder från arbetet:
Max svetsar & morfar övervakar:
Provsittning med bågen på plats:
 
Jag har gjort lite hängen:
Här ett som jag gjort efter ett lite roligt önskemål.En fiffig idé från beställaren. Hon ville ha ett Diabassmycke med en liten spegel. Spegeln skulle reflektera tillbaka den energi som mötande människor utstrålar. Ett exempel, så ni förstår tanken: Bäraren av smycket möter en gammal vän som blir glad & utrstrålar positiv energi. Energin tänks då reflekteras i spegeln och komma tillbaka till personen. Kul idé, tyckte jag.
 
Karin & jag fortsätter våra projekt & här ser ni ett dimhöljt bergslandskap som tornar upp sig på en Diabasskärva. Visst blev det stämningsfullt och vackert?!
 
På Hemvändardagen i Osby satt Karin & målade nya vackra hängen. Trevligt var det & hängena blev väldigt vackra. Här sitter Karin & målar. Ser ni baggen på den lilla tavlan, den & många fler kommer att finnas med på fårhusutställningen.
Jag har fått en ny kompis som kommer fram & tittar på när jag står & jobbar. En liten kaninunge. Ser ni den, vid stolsbenet? Så söt.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback