Fortsättning följer

Tidningen Norra Skåne var & hälsade på oss idag under arbetet med att sätta utställningen. På lördag kommer artikeln, så hoppas vi att många bestämmer sig för att åka ut & titta på konst & fika på skogscafé när man läst morgontidningen. Jag missade att fotografera när Karin visade sin fantastiska örnmålning som kommer att pryda en vägg i transformatorn på lördag. Men jag var i alla fall framme med kameran när Mette visade några av sina emaljmålningar.
 
Hela dagen har det arbetats med utställningen & cafét. Större delar som bordsben i Diabas & skulpturen Akka flyttade vi med hjälp av traktorgrävaren. Viss munterhet bland grannarna kunde skönjas när jag balanserade i skopan & försökte få med delarna utan att de välte. Gick ganska bra. Sensi åkte också skopa & tyckte nog det var ganska ok.
 
Fyra trevliga damer från Lund kom på besök idag för att titta i min lilla verkstad. Jag visade dem till transformatorn & pratade om vårt planerade evenemang. De tyckte det lät så trevligt så de kommer tillbaka på lördag! Kul!!
 
Max har jobbat med sitt bygge, det går framåt där också. Den rullar nu, med motorsågsmotorn på plats. Men den är inte färdig.
Nu skall vi samla ihop ljusstakar & fotogenlampor & marschaller av alla de slag för att kunna belysa utställningen på kvällen. Det kommer att bli så mysigt!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback