Motgångar, vad gör det med sådana go´a människor omkring en.

Ett steg fram & två tillbaka.. Så är det ofta när jag jobbar. Nästan klar, skall bara fixa till det där sista. Borde lära mig nå´n gång. Idag kostade det mig en hel del silver som efter flera dagars jobb var på god väg att bli en riktigt snygg ring. Så värmde jag aningen för mycket & så blev det då skit av alltihopa. Dyra läropengar när man jobbar i ädla metaller, men, men. Så är det. På det igen.

Är i alla fall glad. Har så härliga människor omkring mig. Som tex goda vännen vid stallet. Jag slänger ur mig att vi har lite trubbel med hur vi skall tämja sjöodjuret i Gylsboda berghåla, som vi tänkt att barnen skall få mata vid vårt evenemang den 4 aug. Mycket huvudbry har vi haft över hur vi skall få det till att dyka upp & plaska & bubbla för barnen för att sedan återvända ner på djupet. Men vad kul, säger han. Jag hjälper gärna till. Tack för sådana vänner!! Man blir så glad.

Deklarationsdags. Första sedan jag startade lilla firman. En annan underbar granne rycker in & säger att det fixar vi till imorgon, inga problem. Tack igen!

Telefonen ringer & konstnärinnan som är med & arrangerar bl a 4 aug evenemanget har nya strålande idéer till ett annat gemensamt projekt, där vi skall göra ett bidrag till en tävling tillsammans. Så kul, tack, tack!!

Så många härliga människor här finns!! Det var bara några exempel. Ni är så många!

Någon som giter med lite gissningslek såhär på kvällskvisten? Vad kan detta vara? Ni skall inte behöva fundera så fasligt länge. Bara att scrolla ner så ser ni hur jag tänkt.



Faktiskt en tanke med att inte slösa med naturens resurser i onödan. Tänker allt mer på vad jag kan göra för att bidra åt rätt håll. En sak jag har lagt märke till att ofta när det dukas fram med en servett till varje kuvert ligger flera av servetterna kvar oanvända, men kastas ändå när det dukas av. Istället kan man ju sätta fram en hög med servetter på bordet så tar man bara när det behövs. Och om man sitter ute kan man ha en liten tyngd som håller kvar vid blåst. Här är tyngden i form av ett delvis polerat hjärta i Diabas.



Sist ett evighetsfat att använda istället för trista engångsartiklar i papper när man är ute på marknader, tex på 1600-talsmarknaden ser det ju inte så tidstypiskt ut om man sitter med plastiga engångsartiklar. Då kan jag ha med detta & då gör det heller inget att poleringen är lite sådär.. Skall jag göra sådana för försäljning lägger jag naturligtvis bra mycket mer tid på poleringen. Men detta skall bara vara som eget bruksföremål.



Ha en fortsatt skön helg!



Kommentarer
Bondmoran säger:

Svar till ditt inlägg i min blogg:

Helt sjukt att folk inte kan acceptera något som inte syns. Eller utbrändhet syns ju på magnetröntgen men man kan ju inte gå och visa röntgenplåtar för folk för att de ska fatta. Sanslöst!

Och som du säger så behövs det positiv energi och inte tvärtom. Så nu slutar jag att vara arg och fortsäter med mitt glada positiva jag!!

Kram på dig!

Bondmoran

www.bondmoran.nu

2012-05-01 | 20:55:29
Bloggadress: http://www.bondmoran.nu
Pia säger:

Jo men det är väl klart att man måste få fräsa ifrån oxå, "Bondmoran"! Jättebra att du säger till, det är ju positivt det oxå! Kram!

2012-05-01 | 23:18:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback