Sressägg?! Nej, avkopplingsdiabas.

Hej hopp! Förmiddagen har varit intressant. Först den vanliga hundturen ner till hästarna, där man laddar på med massa positiv energi för dagen. Sedan besök hela förmiddagen av en reporter från Företagsmagazinet NR. Det resulterade i att man i numret 6/7 kommer att kunna läsa om Lindberg Diabas & Silver. Det kommer även att stå några rader om vårt konst- och hantverksevenemang den 4 augusti i Gylsboda. Vi vill ju inte att någon skall missa denna magiska upplevelsedag i vacker naturskön miljö. Jag kommer att återkomma till detta ofta, det får ni stå ut med. Vi vill ju att ni alla skall komma!! Skogscafé, sa jag det? Jo, det blir det också. Mums. Kokkafe & hembakat.

När jag & min syster var små fick vi varsett "Stressägg" av vår älskade mormor. De var runda, mjuka, blanka stenar som man skulle ha i händerna & som man skulle bli lugn av. Jag tyckte mycket om mitt stressägg, men jag förstod aldrig namnet. Man skulle ju inte bli stressad av det, det lät ju fel. Så nu har jag gjort en egen variant, en len blank Diabas att ha i händerna som skall göra en lugn. Inget stressägg. En avkopplingsDiabas. Kanske kan den tom hjälpa dem som kämpar med att sluta röka som saknar att ha något i händerna. Eller någon som är nervös inför en föreläsning. Eller bara när man helt enkelt vill öka sitt lugn & välbefinnande. Den är väldigt behaglig att ha i händerna. Delvis blankpolerad & delvis mattpolerad. Vacker är den också, eller hur?! Vilken bra presentidé! Fylld av omtanke.



Nu måste jag bege mig till dagens träningspass hos sjukgymnasten. Ha det bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback