Påskutställning på Korsholmen

Har ni besökt Korsholmen vid Ivösjön i Bromölla? Jag gjorde mitt första besök där igår när vi hade vår lilla konstutställning, men det var definitivt inte mitt sista! Supertrevlig personal, fantastiskt god mat och utsikten över sjön är så vacker och rogivande.
Det var väldigt roligt att träffa människor som kom ut för att titta på konst och hantverk i det kyliga påskvädret. En mycket mysig dag, tack till Korsholmen med personal, till utställarna Karin Thuresson & Krisztina Retfalvi för trevligt sällskap där många kreativa idéer kläcktes och tack till de trevliga besökarna.

Såhär dukade jag upp mina prylar:




Här några av Karins fantastiska akvareller:

Tyvärr kommer de inte helt till sin rätt med min dåliga kamera & usla fotokunskap. Tänk bort blänket i glaset så framträder tex den ljuvliga sparvugglan som alldeles levande i akvarellen.


Och här har vi några av Krisztinas underbara målningar (hennes första utställning, men nu skall det bli flera!!) Vem skulle inte bli lycklig av att ha denna blomsterprakt hemma på väggen?!




Visst är alla deras tavlorna helt fantastiska! Ni kan tänka er att jag är glad att få ställa ut tillsammans med så duktiga konstnärinnor!

En idé som vi började spåna på vill jag redan nu berätta om. En utomhusutställning i omgivningen kring den gamla transformatorstationen i Gylsboda. Konsten skall hänga ute (vid dåligt väder får det bli i tält..) kaffe skall kokas över öppen eld, enkel mat skall tillagas, kanske soppa över öppen eld? Långbord ute bland mossiga stenar. Gärna någon som kan utföra älvdans, spela stråkmusik, stämningsfulla trummor, meditationer, you name it. Låter det intressant? Vill ni vara med? Det hoppas vi! Egna natursalvor, örtteer och liknande skulle också passa in där. Låt kreativiteten flöda, så gör vi ett riktigt magiskt event som varar långt in på småtimmarna.
Jag skall ut i verkstaden  och fundera vidare medan jag jobbar vidare. Ha en fortsatt skön påsk!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback