Max rum

Inatt har Max äntligen kunnat sova i sitt nya rum! Det var en trött men lycklig kille som slocknade efter att han & jag skruvat ihop sängen & datorbordet- kl ett i natt. Idag har vi fortsatt med byrån. Återstår taklister, måla elementet, fönsterfoder, gardin, taklampa & lite småpyssel för att få det mysigt. Men han är i alla fall helnöjd & då var det värt allt jobbet  med tapetsering, golvläggning & möbelskruvande. Mats ansåg det som lugnast att hålla sig undan medan Max & jag skruvade ihop möblerna. Det var nog faktiskt en bra strategi, samarbetet flöt betydligt mycket bättre nu än när Mats & jag tapetserade..
Tyvärr har jag inte hunnit ut i verkstaden ett smack på hela helgen, inte bra. Hade hoppats hinna ut några timmar i alla fall, men det ser risigt ut.
Det där med antal timmar på dygnet är ju konstant & man borde lärt sig att de inte räcker till hur mycket som helst. Nu sitter i alla fall en nöjd kille vid datorn på sitt nya rum:

Han har organiserat sina prylar i nya byrån. På den skall han ha TV´n som han sparat pengar till att kunna köpa när rummet blev klart.

Och så sängen & fondväggen.


Kommentarer
Lina säger:

Ett riktigt härligt rum för en kille !



Skrattar....samma här hos oss. Jag och döttrarna samarbetar perfekt, men skall Tommy & jag göra det så blir det inte bra :0( Positivt i alla fall när man har insikt om det !!

2012-04-02 | 18:53:06
Pia säger:

Tack Lina, skönt att höra att det är samma fenomen hos er. Ja, jag tycker Max har gjort bra val med tapeter & golv & allt, det är så roligt att se så nöjd han är.

2012-04-03 | 07:29:57
Bloggadress: http://lindbergdiabas.blogg.se/
Lina säger:

Vi gjorde ju om döttrarnas rum. De fick själva välja tapeter, hjälpte till att tapetera och fick ett presentkort på IKEA som de fick handla för. Det var stor glädje & lycka!

2012-04-03 | 19:46:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback