Keramik

Hinner inte till keramiken imorgon, så jag har varit där en sväng idag. Ljuslyktan belv ungefär som jag tänkt mig!! Tänk, en keramiksak som jag faktiskt är nöjd med, även efter glasering (brukar vara duktig på att misslyckas med det.) Såhär belv den:

Jag tycker den blev behaglig med vågformen som kommer igen i formen på hela ljuslyktan, i öppningarna i väggarna och i glasyrens ränder.

Och så har jag gjort dörrskylt till lilla verkstaden:


På den ena står det "Välkommen" och på den andra står det "Öppet. När du vill & jag kan" . Den långa båten i bakgrunden är en olivbåt, när man skall servera plockmat kan den vara trevlig att duka fram oliverna på. Längst bak en liten ljusstake för kronljus.

Nu skall jag bege mig ut i lilla verkstaden & ge mig ikast med ett hjärta i Diabas som skall poleras. Ha det bra!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback