Ring med polerad Diabas med hamrat mönster i silvret

Det var inte mycket ringar kvar i sortimentet, så det är hög tid att fylla på med något nytt. Som så ofta är det det ena smycket som ger upphov till nästa. Det senaste hänget såg ut såhär:
 och så ville jag göra en ring som kan passa till det- naturligtvis behöver de inte alls höra ihop heller, men det var så idén kom upp.
Eftersom den inte är gjord till en specifik kund gjorde jag den ställbar i storlek.
Ringskenan valsade jag ut ur en kraftig silvertråd och hamrade sedan mönstret med penhammare
Jag har alltså bara fäst stenen med sin infästning på ett ställe på ringskenan, så storleken skall kunna varieras efter behov,
den är lödad på det översta varvet på ringskenan, nästa löper fritt.
När jag inte jobbar i lilla verkstaden håller jag till i Sliperiet Gylsboda. Kolla gärna in vad som händer där, på föreningens hemsida. Och så provbakar jag olika brödbullar tills vi kan börja servera i Sliperiet- det experimenterandet uppskattas av familjen :) 
Och så har vi det här lilla teamet.. Ja, ni ser ju. Man blir glad av att bara se dehär två <3 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback