Influensa, nytt hjärtligt halsband & bästa sällskapet på soffan

 
 
 
 
Huuuvaligen vilken knock out jag åkt på. Antar att det är årets influnesa som presenterat sig här. Och jag måste erkänna. Jag brukar ha lite roligt åt Mats. Om han har över 37.1 i feber är han jättesjuk. Jag brukar kunna bita ihop & hålla igång ganska bra även om jag är lite sjuk. Men när febren kröp upp runt 40 grader var jag inte kaxig. Nu är den i alla fall på väg nedåt. 
 
Min dator är också krasslig. Mailen fungerar inte alls. bloggen funkar att uppdatera ibland, ibland inte. Skall ta hjälp med det hela snarast.
 
Men jag testar nu, med lite tur kan jag få ut en uppdatering. Ni som behöver nå mig, för närvarande får ni använda tel 0703109162 eller facebook meddelande, för mail fungerar inte alls. 
 
Minns ni halsbandet jag gjorde, med den hjärtliga baksidan? 
 
 
I åternvändningens tidsera måste ju allt tas till vara, så hjärtat jag sågade ut lödade jag ihop, hamrade ut ett mönster, lödade på ett hänge, kombinerade med en helpolerad rund Diabas & så blev det ett halsband till.
Jag har börjat förbereda för påsken i Sliperiet. I onsdags på keramiken gjorde jag olika hängen till påskriset. De skall skröjas, glaseras, brännas igen & sen skall de hänga i ett stort ris i Sliperiet till påsk. Men ikväll blir det ingen keramik för min del. Får försöka bli feberfri först, vill inte riskera att dela med mig av dehär bacilluskerna heller. 
Någon dag till får det bli på soffan i gott sällskap av mina godingar, trots att jag har svår abstinens efter att bort & jobba i Sliperiet.
 
 

Trackback