Vigselringar

Aj, aj, aj, så glest det blir mellan uppdateringarna. Inte bra.
Ni hänger väl med på http://www.sliperietgylsboda.se så ser ni var all tid går åt.. 
 
Lite leveranser är i alla fall gjorda. 
En som var lite jobbigare än de andra.. Min "Fågel Fenix ur berget" har rest & det skall erkännas att det var lite jobbigt. Vissa saker fäster man sig lite extra vid, jo, så tramsigt kan det vara. 
Men den kommer att stå fint vid havet och blicka upp mot köparens vackra hus. Och i sällskap med ännu en skulptur, som reste samtidigt. Fast den var inte alls lika jobbig att släppa iväg.
Ett helt gäng med smycken reste i en annan leverans. Men det kan jag berätta mer om senare, ett nytt spännande samarbete som jag ser fram emot mycket! 
Vigselringar är alltid speciellt att få äran att göra. Tackar för förtroendet att få göra dessa och önskar bärarna all lycka i sitt gemensamma liv! 
Jag har skrivit förut om denhär byn, Gylsboda, den är verkligen speciell. Som förra veckan när det strulade på olika sätt med tekniken i Sliperiet & det var riktigt panikbråttom att lösa det. Jo men då rycker goda grannar in & trollar med knäna & allt löser sig. Och häromkvällen när jag satt med pappersarbete framåt klockan halv ett på natten, då knackar det på dörren. Ja men då kommer en dansk granne och tycker att lite jordgubbar skall jag väl ändå ha när han nu kom upp & hade lite för många med sig & det lyste i fönstren hos oss. Jordgubbar tackar man ju aldrig nej till. Så blev det till att koka sylt sådär lite mittinatten. Åh, så gott!! 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback