El & vatten är ingen bra kombo!

Satte mig en stund på morgonen i hagen & vips hade jag en liten kelponny i knät. Goe Flipper.
På kvällen var lilla Liv med & hälsade på hästarna. Flipper ser fram emot att hon skall bli stor nog att rida.
Utomhuspolerandet har fortsatt idag, mellan besökarna i Sliperiet.
Idag kom straffet för att jag stått såhär & polerat i sommarvärmen. På något sätt blev polermaskinen strömförande & jag var ju ordentligt jordad, lixom.. Det var ingen behaglig upplevelse. Nästan så obehaglig att jag överväger att överge min elektriska Flexmaskin & byta ut den mot en luftmaskin!
Det var ju i alla fall bra att lövet hann bli färdigpolerat, så får vi operera maskinen & se om vi kan klura ut varför den betedde sig så illa. 
Förresten, har ni bokat in 4 augusti i almanackan? Om inte påminner jag:
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback