Silverhjärta med Diabas

Jahapp, idag satte jag igång med fönsterputsning för att hinna få ordning till första advent- som jag tänkte att det skulle vara till helgen. Ja, ja, det var ju positivt att det var på det hållet i alla fall, för nu har jag ju då fått reda på att det är två veckor kvar. Ja men då kanske jag hinner bli klar..
 
Låt oss hoppas att jag har lite bättre koll på läget när jag jobbar. Här ett nytt hänge där jag tänjt lite på gränserna i tillverkningen. Designen krävde att några lödningar gjordes med stenen på plats. Inte bra, Diabas tycker inte om den höga värmen. Men om det är en felfri Diabas och formen hålls liten och kompakt kan det lyckas. I detta fallet gick det bra och stenen höll under lödningen.
Ena sidan av Diabasen är mattpolerad.
andra sidan gjorde jag blankpolerad.
I lördags blev den klar och fick då följa med till Transformatorn för visning. När så trevliga besökare tittade in hittade den genast sin bärare. 
 
I övrigt är det möten, planeringsträffar & jobb i Sliperiet som gäller. Igår blev det också lite ledigt, när vi bjöds till en fin dag hos morbror Kenneths familj ett år efter att han dog. Kloka ord om att leva i nuet tar vi med oss <3 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback