Diabas & silver set

Jag hoppas ni har en fin julhelg. Här lyser vintervädret med sin frånvaro, men det har sina fördelar. Inget snöskottande & vid stallet går det så mycket lättare att köra skottkärran när det inte är en massa snö att tampas med. Men visst, jag vet, barnen vill ha snö & is.
 
Trevligt julfirande med nära & kära har vi haft, både lillejulafton & julafton. Och idag har jag återvänt till verkstaden,
där jag har invigt min julklapp: Ett digitalt skjutmått. Himla bra uppfinning. Det vanliga skjutmåttet har ju fungerat perfekt så klart, men de där små strecken.. krymper de med åren, eller?! 
 
Lexi har haft det livat i jul. Här hos farfar med lilla valpen Selma. Hur någon så liten kan ha så mycket energi är en gåta. 
Ni som hängt med på bloggen har sett lite av den nya serien som vuxit fram, där jag låter en Diabas ligga i bakgrunden, sågar hål i silvret som ligger framför så kommer det svarta fram genom det utsågade mönstret. 
Och så lite matchande örhängen. 
Jag gjorde en annan variant på mönster på hänget:
Bara något av paren örhängen finns kvar, resten har hittat sina nya bärare. 
Några dagar till i verkstaden så skall det snart fyllas på med flera varianter.
Önskar er en fortsatt fridfull och skön helg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback