En blomma för alla, i keramik och Vångagranit & visning på Folktandvården i Olofström

Idag skulle insektstillverkningen fortsätta. Men nej, det funkade inte idag. Tankarna snurrar kring vad som händer. 
Flyktingboenden som bränns ner. Hatbrottet i Trollhättan. Hat mot olyckliga människor som tvingats fly för sina liv, människor som kommer med ett litet hopp om ett liv i fred i sitt nya land. Så möts de av detta. Jag blir bestört. Inte skall väl enfladen få breda ut sig ohämmat?! Vi är människor. Punkt. Strunta i färg & form & läggning & allt annat oväsentligt! Det spelar väl ingen roll??! Inte art heller, för den delen (så fick jag det också sagt..) 
En blomma kändes mera rätt idag. En blomma för alla. Här föll valet på Vångagranit till foten, det röda kändes mera rätt idag till blomman. Kärlekens färg. Det känns som den behövs!
I morgon skall jag guida i Svarta Bergen. Efter det skall jag göra ett nytt försök med insektstillverkningen, en fjäril skall det bli denna gången. 
 
Ikväll har jag varit ute på ett roligt uppdrag. Folktandvården i Olofström hade firande för två av klinikens jubilarer. En stor och mycket trevlig klinik. Jag hade äran att bli inbjuden och starta firandet med att prata lite silversmide, lite Diabas snubblar jag naturligtvis också alltid in på, och så fick jubilarerna prova på lite grunder i chainmaille (göra små, små ringar i silver att skapa mönster med). Det var mycket begåvade & flitiga elever,
med god support från resten av staben. 
En mycket trevlig kväll med alla dessa härliga människor. Jag passade på att visa ett litet urval av vad man kan skapa i Diabas & silver. Receptionsdisken visade sig vara som gjord för smyckesvisning.
något exempel på keramik fick också hänga med.
 
 
Vars ett par örhängen blev det. Bra jobbat!!
Sedan lite mingel bland smyckena
innan det glada sällskapet fortsatte firandet & jag packade mig hemåt igen. 
 
Nu har turturduvorna landat på soffan. Jag tror jag gör det samma.
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback