Glädje & sorg. Då känns en lyckoängel på Diabas helt rätt.

De senaste dagarna har fyllts av både glädje och sorg. Fredagens skolavslutning var högtidlig & studentfirandet var mycket trevligt. Max gick ut 8:an med den äran.

Rawfood tårtan som bjöds vid studentfirandet var alldeles fantastisk, precis som allt annat gott som bjöds på festen.

En studentpresent:
Sorgen kommer sig av att älskade lille Akilles blev väldigt sjuk och lämnade oss i lördags. Min lille gullegosse. Har ni sett något vackrare?!
Alla tänker vi väl även på familjen till den unga tjejen som bragts om livet i Kinnekulle.

Med allt hemskt som händer ute i världen kan det vara en tröst att titta på det vackra i naturen.  Igår fascinerades jag av en vallmoknopp som var på väg att brista ut. 

 Idag har samma knopp förvandlats till denna explosion i färg & form.
Jag har fått frågor om jag har några lämpliga doppresenter. Kanske denna typen av sten kan passa till ändamålet?
Den kan passa lika bra i många andra sammanhang, tycker jag. Och just nu kändes den helt rätt att göra. En lyckoängel kan ju vem som helst behöva!
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback