Silverring med Diabaskula & fler spännande utställare till Gylsboda Festival

Här har jag frångått mina principer, men vad gör man inte för att kunden skall bli nöjd :) I detta fallet är beställaren en kär vän som haft önskemål om en sådan ring väldigt länge. Och jag har vägrat lika länge. Det är ju detta med lim, jag vill ju inte att det skall släppa efter en tid. Vanligtvis löser jag det med att låta en silvertråd löpa genom kulan för att hålla den på plats, som här på ormringen. Så behövs inget lim.
Men nu var önskemålet att det inte skulle vara hål genom kulan, så vi kör ett test. Jag gjorde pinnen så den bara nästan går genom kulan & filade in räfflor i pinnen som limmet skall kunna fästa i.
Se
Sedan borrade jag hål som inte går riktigt helt igenom kulan. Och så tryckte jag i det där tvivelaktiga tvåkomponentlimmet som vi nu får se hur länge det håller. Jag får hålla med beställaren om att det är snyggt, men..  nå ja, lossnar den så gör vi om- och gör rätt ;) 
 
 
Senaste nytt på Gylsboda Festivalfronten är en utställare som tillkommit. Fotograf Mathilda Tennysdotter, Lönsboda & Los Angeles, kommer att medverka. Ni kan se lite av de fanastiska arbeten hon gjort på hennes hemsida:
http://www.tennysdotter.com Jag blev överraskad & glad när jag fick frågan från henne om hon får vara med. Även om det är knapert med utrymmet för utställare inomhus vill jag självklart hon skall vara med med dessa fantastiska foton. Det blir mestadels digital visning av bilderna, så löser vi det med utrymmet. 
 
Några av dagens kunder i Transformatorn var intresserade av att hem & se i verkstaden också. Det fick de naturligtvis gärna. Acke & Kvacke spelade framgångsrikt trädgårdsskulpturer. Det är de riktigt bra på.
Som snigeljägare däremot är de totalt talangfria. Eller är det kanske så att de tänker som jag, att de inte vill äta djur? För de har liksom inte svårt att hitta sniglar här..
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback