Ogräsgott, silverhalsband med Diabashjärta och säsongsstart i Svarta Bergen

Med både sambon & sonen golvade i flunsan senaste veckan får jag göra mitt bästa för att hålla mig frisk. Och för att få dem att pigga på sig så fort det går. När sambon drabbas är det inte kul för någon i familjen.. Vi blir heeeela tiden påminda om hur synd det är om honom. Suck. Jag har kört ett riktigt win-win koncept. Plocka kriskål ur rabatterna- varpå rabatterna blir prydliga samtidigt som jag är ute & därmed slipper höra pustandet inne från soffan. Konsulterna & jag fixar rabatterna, kirskålen följer med in & åker ner i mixern tillsammans med ingefära, gurkmeja, lime, honung, äppel och banan. Sprängfyllt med nyttigheter & supergott blir det.
Hälsosmoothie direkt från rabatten :)
Lite nässlor fanns också i rabatterna, och så var middagen räddad-grön, nyttig & god.
Nu hoppas jag att de piggar på sig & att jag slipper trilla dit. Jag toppade med en tur på hästryggen idag.
Flipper fick naturligtvi också hänga med på turen.
Nu är det dags för Svarta Bergen att öka på sina öppettider & då skall skåpen fyllas på. Detta halsbandet har jag gjort för att visas för besökarna i min monter. Hjärtat är av mattpolerad Diabas, infattat i silver. Länken är en ärtlänk, modell längre.
Här ligger halsbandet, tillsammans med ett par andra halsband och en tulpan i silver & Diabas.
Mera halsband, armband, ringar & örhängen kommer också att finnas där.
Tillsammans med min nyhet för året: bokmärken
En tokhöna får vi också ha med, och en liten ljuslykta med ett ängladun i silver.
Nu önskar jag er en riktigt skön Valborgshelg. Förhoppningen är att vi skall fira Valborg i Ubbaboda, men Mats tror snarare att han får fira hos farbror doktorn om han inte mår bättre imorgon..
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback