Mattpolerad Diabas med blomma av siverringar.

Hostan driver stackars familjen till vansinne, snart får jag nog flytta ut i lilla verkstaden på riktigt :)
The cough drives my poor family crazy, once they get enough I guess I´ll have to move out to my small workshop for real :)
 
Nu har jag varit på mammografi. Det är en stor förmån vi har här i Sverige, att vi kvinnor mellan 40-75 år automatiskt kallas till denna undersökning ungefär vartannat år. Med både mamma & syster som fått cancer upptäckt via den undersökningen vet jag hur viktig den är! 
Now I have had a mammogram. It is a great privilege we have here in Sweden, that all women between 40-75 years automatically are called to this survey approximately every two years. With both mom & sister who had cancer detected by the survey, I know how important it is! 

Njuter av högtryck både vädermässigt & i lilla verkstaden. Här ett av de senare hängena.
I´m enjoying the high pressure, both weather-wise and in my little workshop. Here one of my newly made charms. 
 
Ser ni kaninungen där längst bak? De vilda kaninerna här tycker om att gå tillsammans med hönorna. Hur gulligt är inte det?! Det är underbart att ha dem alla kring benen när jag står ute & jobbar.
Do you see the baby rabbit in the back? The wild rabbits here seems to enjoy the companionship of the 
chicken. How cute is that?! It is wonderful to have them all running around my legs when I´m working outside.
 
 

 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback