Diabas scarabee & fyrbent vitaminpiller

Envetna flunsa, har inte tid med detta nu! (Jag vet, inget att gnälla över, förlåt ni som HAR något att gnälla över på riktigt. Ni är i mina tankar!!).
Jag har i alla fall fått scarabee´n färdig till helgens utställning.
En skulptur där skalbaggen kommer upp ur Diabasen.
Persistent flu, I don´t have time for it now! (I know, nothing to moan about, pardon all of you who really HAVE something to whine about, You´re all in my thoughts!!)
I´ve made the scarabee ready for the show this weekend. A sculpture where the beetle comes out of the diabase.
 
 
Har ett litet vitaminpiller här idag :) 
Have a little vitamin pill here today :)
 
Söt som socker & såna små ljud han gör när han sover, precis som en liten bäbis!! Det är min kusins valp jag fått passa idag, jag är helt betagen. Titta bara:
Sweet as sugar. And you should here those little sounds he makes when he sleeps, just like a little baby!! It's my cousin's puppy I got to babysit today, I'm totally charmed.
 
 
 
 
Ursöta!! 
Super cute!!
 
Jag fortsätter med alla huskurer jag känner till för å bli pigg till helgens utställning. Boostar med ingefära, citron, honung & kanske man skulle spetsa med en skvätt whiskey?! Vi får se.. 
Kan inte träffa syrran heller nu, det går inte när vi är såhär fulla med bacillusker. Blä. Under cellgiftsbehandlingarna skall man undvika så mycket man kan av smitta, eftersom immunförsvaret också tar stryk av behandlingarna. 
I will continue with all the home remedies I know of to be on the alert for the show this weekend. We also would see my sister, but we can´t while we´re full of bacillus. During chemotherapy she has to  avoid as much as possible of infection because of the reduced immune system.
Now we boosts with ginger, lemon, honey & maybe I´ll try with a little whiskey?! We´ll see ..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback