Gästbloggare, Emla. Inga burhöns ägg, tack!

Nu är det så att gammelhönan Emla har ett par saker hon vill framföra, så idag är hon gästbloggare. Varsågod, Emla har ordet:
 
Kackel & hej, Emla här. Diplomati är inte min grej, så jag går rakt på sak. Ni vet, jag är så gammal (12 vårar har denhär bruden kacklat runt, det har respekt med sig i hönsgården!) så jag har liksom inget att förlora. Tuppen här tror att det är han som leder flocken, men alla vi andra vet ju att det är jag. "Gulle-Fia" heter han, tuppen, ja jag säger då det. 
Well, my old chicken Emla is upset with us human beeings, she has a few things to say. So today she´s taken over my blog..
 
Cackle and hi, Emla here. Diplomacy is not my thing, I put it bluntly. You know, I´m really old, 12 years gives respect in my world. The rooster thinks he´s the head of us, but we all know better, I´m the boss. By the way, his name is Sweetie-Fia, oh my.
 
Och så har vi morsan som springer här & styr & ställer. Pia heter hon. En stackars varelse utan varken fjädrar eller vingar. Väsnas gör hon med sina maskiner så vi värper stekta ägg ibland, men annars är hon rätt ok. Vi låter henne dela utrymmet med oss här, hon ser ju ändå till att det alltid finns käk & så. Men hon vill inte va´ med på bild och det kan jag visst förstå.
And so we have mom running around here. Her name is Pia, a poor thing with no wings and no feathers. She´s pretty anoying with her noisy machines, but otherwise she´s ok. We let her share the space with us, after all she brings us food and stuff. But she never want´s to be in a picture, and I can understand why.
 
Men nu, ni andra stackars fjäderlösa varelser, nu skall ni höra upp! Annars skall ni få med mig att göra!
But now, all you feather loose creatures, listen up! Otherwise I´ll come to peck you where you don´t want me to!
Och det vill ni inte, det skall jag lova er. 
And you don´t want that, that´s a promise.
 
Jag fick höra morsan snacka något om burhöns. Vad f-n är burhöns?! Någon sådan ras finns väl inte?? Nä, så förklarade morsan att det finns sådana av de fjäderlösa varelserna som sätter höns i burar & så kallas det burhöns. Men hallao, kackel & fnys, hur tänkte ni här? Ni ser ju hur vi vill ha det, sprätta & dona. Vilka är det som är hönshjärnor här då?! Men jag har lösningen. Om INGEN köper ägg från dendär konstiga rasen "burhöns" så får ju de fjäderlösa ta bort burarna. Enkelt, eller hur? Ok? Fattar ni? KÖP INTE ÄGG FRÅN BURHÖNS!! Bra. Då var det allt. Tack för mig. Nu kan jag slappa vidare.
Mom said somethin about cage chicken. What the h-ll is that?! Never heard of a breed like that? So mom explanied that there are some of you featherloose creatures that puts chicken in cages, and that´s what you call cage chicken. But hello, cackle and snort, how did you think here?? Look how we love to poke around in the dirt. Who is the hen brain here?! But I have the solution, and it´s easy. If NOBODY buys eggs from this strange breed, then the feather loose ones must take the cages away. Easy, isn´t it? Ok? Do you get it? NEVER BUY EGGS FROM CAGE CHICKEN!! Perfect. That´s all. Thank you, now I´ll keep on relaxing.
 
 
 

Kommentarer
Sandra säger:

Hon verkar vara klok dendär Emla, hennes morsa också ;)

Svar: Klokast på dethär stället, om hon själv får säga det! Emla, alltså ;)
Pia Lindberg

2014-06-27 | 08:53:37
Rebecka säger:

HEJA EMLA!!

Svar: Tackar, tackar säger Emla :)
Pia Lindberg

2014-07-03 | 10:16:03
Bloggadress: http://livetpatorpet.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback