1600-tals marknad Hjärtasjön

Några korta sömninga rader innan jag stupar isäng efter härliga dagar.
Some short sleepy rows before I drop into bed after lovely days.
 
Två dagars solig 1600-tals marknad vid Hjärtasjön, där jag visade lite av mina saker.
Two days of sunny market at Hjärtasjön, showing my stuff.
Karin visade några av sina vackra alster också.
Karin showed some of her artworks too. 
 

Här sitter Mats & pumpar bälgen som förser tjärdalen med syre. 
Here Mats is handling the bellows at the tar makeing the way it was done in the old days. 
I andra änden sipprar tjära fram.
In the other end tar seeps out. 
Röken stiger från tjärdalen medan mörkret faller.
The smoke is comeing out of the tar bed at dusk.
Danska & svenska soldater sköt med kanoner så vi hoppade högt mer än en gång.
Danish and Swedish soldiers shot the canons so we jumped high more than once.
Fint besök som kommer åter till vårt evenemang "Art & Music" :)
Fine visitors that will come back at our "Art & Music" event did attend.
The one and only: Baldur - sheltering from the sun.
I morse packade vi oss iväg till Ängelholm outdoor, där jag körde en del av gänget till tre dagars innebandycup. Jag har just kommit hem därifrån efter en härlig dag med spännande matcher.
This morning I went to Ängelholm with the boys, to Ängelholm outdoors. They will stay at the cup for 3 days.
 
Nu skall jag sova en skvätt innan jag fortsätter med förneredelser till "Art & Music". Utställningen i transformatorn är öppen i vanlig ordning, är jag inte där så bara ring så ilar jag. Idag har Karin tagit hand om det medan jag hejat på de duktiga grabbarna,
 
Now I´ll get some sleep before the preparations fpr "Art & Music" continues. The exhibition at the art gallery is open as ususal, if I´m not there at the moent, please just call me.
 
 

 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback