Vas Diabas & silver

Nu skall ni få se ljusstaken jag hållt på med. Gillar verkligen kombinationen där det blir mycket silver och mycket Diabas. Tycker att det är en kombination som andas både skönhet och harmoni.
 
Jag har svårt att bestäma mig. Skall det vara en sådan form på Diabasen, eller hade det varit snyggare med en lägre bulligare? Jag får nog prova att göra några olika. Tre stycken i olika höjd att ställa intill varandra skulle göra sig snyggt.
 
Nu ser den ut såhär:
 
och man kan lyfta bort själva silvervasen och använda enbart Diabasen som ljusstake, om man så önskar.
 
Jag har gjort en ny lönnlövsros
 
för att ha något att prova med i vasen 
 
 
 
När jag gick för att plocka lönnlöven slogs jag som så ofta över hur vackert det är här!
Just här finns det planer på att till sommaren göra en konsert, där publiken står & lyssnar från andra sidan brottet, alltså på den stenutbyggnad ni ser på bilden. Vi hade en minivariant i somras & det blev SÅ häftigt ljud. 
 
När jag kom hem kom lilla Gulle Fia kuckelikuande & mötte mig. Jag förklarade för henne att hönor inte gal, visade henne hur hon skulle kackla lite näpet & hon svarade med ett rungande kuckeliku. Ja, hon är allt en ovanlig liten höna!
(för er som inte följt bloggen kanske det krävs en liten förklaring.. Gulle Fia kläcktes i våras & jag hoppades i vanlig ordning att det skulle bli en höna. Hon fick heta Gulle Fia & jag envisas med att tro i det längsta att det ska bli hönor av alla våra kycklingar. Sambon har förut tyckt att vi bara kan ha en tupp.. Men han har insett att det går bra att ha flera;) så hen går säker i alla fall, puh)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback