Limmad fusingring, men bara som ett undantag.

Frukostöverraskning! Tänk att ha grannar som kommer & bjuder på psylliumgröt med tärnade kaneläpplen, hampafrön & kakao nibs- raw food :) Riktigt gott och riktigt nyttigt. Och riktigt lyxigt! 
Mullbär var det förresten också i. Torkade mullbär. Om ni inte smakat det kan jag berätta att där har vi något som absolut funkar som godis! 
 
 
Jag som normalt inte äter frukost fick massor av energi av denna kickstart på dagen.
Efter djurrundan drog jag igång med att polera en sten, som jag skall gravera text på i morgon.
Men så har jag fått bestämda önskemål om en fusingring. Jag har inte gjort några glasfusingsaker på länge, men har lite olika saker kvar sedan sista gången jag var med & körde en glasugn. Såhär blev det. Men det var ett undantag.. Jag tycker inte om lösningar där fastsättningen bygger på att limma. Föredrar riktiga silverinfattningar, eller att man kan borra igenom & göra säkra fästen. Men, som sagt, denna gången gjorde jag enligt önskemål, men informerade noga om riskerna med lim.
Nu har jag lagt TIMMAR på att leta efter mina diamantborr. Jag beställde nya borr som kom på posten förra veckan. Fyra stycken. Jag packade upp dem inne i huset & skulle sedan ta med dem ut i lilla verkstaden. Och där någonstans gick det fel.. Puts väck. Jag letade på alla rimliga platser till att börja med. Sen gick jag över till de mer orimliga & nu har jag gått igenom de totalt ologiska också. Men nej. De är och förblir försvunna. SÅ irriterande. Och jag har ingen annan än mig själv & mitt hopplöst bortflugna minne att skylla på.
I morgon får jag bita i det sura äpplet & beställa nya borr. Om inte annat så kommer kanske de andra fram då?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback