Sjung om studentens lyckliga dag..

Nu närmar sig studenttider. Glada ungdomar gör sig redo för den stora dagen, då det är dags att rusa ut från skolans värd. Minnen från den egna studenten kommer tillbaka. En härlig dag med gröna björkar, studentsånger & bubbel i glasen. 
Karin & jag har tagit fram en speciell "Student lykta", med tanke på den som vill uppvakta sin student med något alldeles speciellt. Visst blev de fina?!
 
Karin håller på för fullt & måla upp lyktorna jag tagit fram till beställningen med djurlyktor. Snart är de uppmålade, så jag får sätta fart & göra fler. De blir alldeles underbara!
 
 
Och på tal om underbar.. Jag säger bara GulleFia. Se så kavat hon sätter sina små kycklingfötter i gräset redan idag. Hon har fått en extramamma också nu. I vanlig ordning litar inte hönsmamman Tilda på att de andra hönorna kan det där med barnuppfostran. Så hon rycker vant in & styr upp & tar över. Nu ligger båda hönorna ser till att GulleFia håller sig varm & go när hon vilar.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback