Jobb, tandläkarbesök & lite keramik.

Det har tyvärr inte blivit mer knackat på skulpturen jag påbörjade i söndags.
Gårdagen gick åt till ännu ett besök hos tandteknikerna i Kristianstad. Ännu ett steg närmare att den sista omgången med operationer & ingrepp skall färdigställas. Skönt. Nästa fredag blir det en ny runda dit.
 
Idag har det varit jobb på turistbyrån i Osby, så då står arbetet här hemma stilla. Biljettkunder varvas med frågor av mer turistisk karaktär, både av besökare på turistbyrån, via telefon & mail. Kan lätt bli lite stressande när de hopar sig & tågkunderna börjar titta på klockan, puh. 
 
Åh, jag har ju glömt att berätta om den extremt trevlige busschauffören jag åkte med från Osby. När jag skulle lösa biljett frågade han om det skulle vara ungdom eller vuxen!! Den, ni ;) Nu tycker säkert den cyniske skeptikern att jag borde fatta att han måste ha försökt driva med mig. Men se jag väljer att ta det som en trevlig komplimang & jag tackade honom hjärtligt, ha, ha.
 
Igårkväll var det keramik. Minns ni äggvasen jag berättade om, den som jag höll på att göra till en eternellvas (utan botten..) Lyckligtvis var ju Karin vaken & påtalade för mig att vaser funkar bättre med botten. Här ser ni lilla fågelägget klart, med botten & allt. Nu väntar jag bara på att vårens första blommor skall titta fram, så de kan ta plats i den.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback