Bilder från Skrävle

Idag har bakandet dragit igång, till söndagens tebjudning. 
Kl 14.00 bjuder vi på afternoontea på Annies hus i Hästveda. Alla är välkomna! Minibakverk, scones, hemkokt sylt mm kommer vi att bjuda på. Karin Thuresson & jag visar konst, där del av intäkterna går till arbete för alla djurs lika värde. Hoppas verkligen att många av er kommer & hälsar på på söndag em och minglar över en kopp te!
 
Kameran har nu återvänt hem (tack Karin) så jag kan visa lite från gårdagens vernissage i fina Skrävle.
Vi slogs av vilken trivsam stämning där var i samhället, mycket behagligt. Många var så intresserade av naturen runtomkring, man värnade om hotade arter osv. Härligt! 
 
Vid entrén satte vi upp så samtliga deltagare var representerade.
Veras vackra kläder som ni kommer att kunna se mer av vid utställningen den 20 Juli i Gylsboda, då det blir modevisning av hennes kollektion, ser ni på provdockan.
 
Rudolfs vackra runstenar med sina snidade träställningar som står på golver här kommer ni också att kunna se mer av den 20 Juli, då även han kommer att delta med sitt vikingatält, möblemang och runstenar.
 
Karins fantastiska örntavla gör sig bra på den stora ytan. 
 
Mina Diabassaker hamnade på träpidestalen och på golvet.
 
Den speciella skulpturen på Karins & min byrå skulle egentligen stått på pidestalen, men den hamnade för högt upp, så vi fick omorganisera. 
 
 
Denhär speciella skulpturen med namnet "Vidare" kommer jag att presentera närmare senare, då jag har ett bättre foto på den.
 
 
Här ser ni mer av Rudolfs konst. Tors hammare till höger är gjord i Diabas. Mycket vackra saker!
 
Nästa bild blev lite suddig, men jag måste bara visa den. Yxan på golvet är så vacker och alla stenarna harmonierar så fint med sina speciella träställningar.
 
 
Och så mera av Veras fantastiska kläder. De är så välgjorda och så vackra!
 
 
Denhär västen kunde det lika gärna stått Pia på:
 
 
Jag föll pladask med en gång när jag såg den. Så vältovad och det växtfärgade tyget som tillsammans med de naturliga nyanserna i ullen blir en vacker helhet:
 
 
Den är vändbar och kan bäras på många sätt. Den 20 Juli kommer ni att kunna se den, för då kommer den att sitta på mig ;) Klart jag måste köpa den, den är ju klockren till mig!
 
För ett tag sedan nämnde jag att jag beställt ett nytt lite större borr, för att kunna göra bl a vaser. Här ser ni den första som är klar, med polerad ovansida:
 
Lite mer av mina saker på utställningen, Silverkallan, örhängen & Hippievalen:
 
En smyckeshals och den polerade Diabasskålen med Karins målade murgröneranka får stoltsera på varsen mjölkkanna:
 
 
Den obligatoriska potatiskorgen fick så klart hänga med, som smyckeshängare:
 
 
På golvet Diabasvåg med Karins målade lax & ovanför den två av hennes tavlor. Tavlorna till vänster är Veras.
 
 
Kl 17 satte vi fram mingelplock och folket började strömma till. Jätteroligt att så många kom efter en arbetsdag.
 
 
Mycket mysig lokal som passar så bra till våra alseter. Jag är så tacksam!! Alla sakerna passar så väl ihop, det blev en perfekt mix i mina ögon. Mycket harmoni, precis som det skall vara.
 
Slutligen måste jag visa vilken sötnos som satt & kalasade på hönsmaten när jag skulle ge dem i morse. Proppmätt satt den där & rapade efter att ha ätit hela natten ;)
Visst är det en söt liten mattjuv?! Naturligtvis släppte jag ut det lilla livet i det fria igen.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback