Allas lika värde.

Det blev en skön djurrunda idag på förmiddagen, tillsammans med sonen. Underbart.
Lite vitt har det blivit på marken igen här. Sensi tycker det är kul att rulla & busa i snön. Jag är mindre förtjust, men blir det inte mer än så får det väl gå.
 
Sedan var vi en tur hos Christer Bording & lämnade saker som skall vi skall ha med på mässan som nu närmar sig med stormsteg. En jättekeps till hans Diabasgubbe hade jag med, skall bli kul att se hur den blir på gubben. Bilder kommer efter mässan.
 
Sen var vi ju tvungna att hälsa på lilla bäbisen. Hon är svår att fota, de är inte stilla så länge. Men här är hon framme vid mina ben & tycker att jag skall ta upp henne & bjuda på lite mat. Lite kavatare har hon blivit & lite har hon vuxit, sötnosen. Nu heter hon Gizmo, lilla pluttan.
 
Här är ett litet lamm som testar tålamodet på sin mamma med att leka bergsget & mamma får vara berg..
Man kan stå hur länge som helst & bara titta på hur de busar runt.
Innan vi körde hem kom Karin ut & sa att hon gjort soppa jag fick med hem för att ha efter käkoperationen i morgon. Detta alltså mitt i deras lammperiod då de är ute natt som dag & sköter om tackor som skall förlösas & lamm som skall matas osv. Vilken omtanke, tack!!
 
Sedan har det varit arbete för resten av dagen.
Ibland kan det vara skönt att uttrycka åsikter genom skapandet. Som när jag hyllar den vackra vilda Vargen genom att göra varghuvud i Diabas, tassavtryck av våra rovdjur osv. Eftersom jag inte förstår debatten "om vargen skall få finnas", som om det skulle vara något VI skulle ha rätt att bestämma & styra & ställa om?! Jag förstår inte heller hur människor som älskar hundar tycker att dess anfader inte skulle få finnas.. Hur går logiken där?
Nog är väl det en form av rasism. Och det är något jag heller inte förstår. Att det liksom skulle vara så att hudfärg styr personlighet? Nej, dedär inskränkta åsikterna förstår jag bara inte & istället för att argumentera en massa kan det ibland vara kul att skapa saker som liksom istället blir som små inlägg i debatten.
Häromdagen gjorde jag ju denhär ängeln.
 
Ikväll har jag gjort klart denhär ängeln
Det får bli mitt (kanske märkliga) bidrag idag till allas likavärde.
 

Kommentarer
Lina säger:

En ängel i "svart & vitt" är väl en underbar symbol för allas likvärdighet! Den översta ängeln går det att hitta hur många symboler som helst i...den är helt fantastiskt bra! Du är duktig, Pia! Kram till dig!

Svar: Tack, vad glad jag blir! Vad roligt att du ser symboliken. Tack!! Kram!
Pia Lindberg

2013-01-13 | 21:41:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback