Tacksam!!

TACK för alla fina hälsningar & annat de senaste dagarna, jag blir ju alldeles rörd!
Titta bara vad som satt & väntade på mig när jag kom till jobbet i morse:
Här poserar den framför broschyrhyllan på jobbet. En lång arbetsdag kändes genast bättre!
Gulliga Alexandra & Anita hade fixat denna överraskning till mig. Nu återstår bara att bestämma vad denna min nya maskot skall heta. Jag nappade på Anitas idé, att låta er komma med förslag. Låt höra, vad tycker ni att den skall heta?
 
När jag så kom hem ikväll överraskade familjen med att ha städat, lagat mat (läs hämtat pizza, men det är ju tanken som räknas) som avnjöts tillsammans med goda vänner. En som vi inte träffat på toklänge överraskade med att komma förbi, många tack!!
 
Igår började Diabassilversländan växa fram så smått. Där är mycket jobb kvar innan den börjar likna något, men eftersom jag visade idéskissen tänkte jag visa lite efter hand som den växer fram.
Kroppen skall formas till, bakbenen skall monteras & formas, vingarna skall få sitt mönster osv osv. Men i nuläget ser den ut såhär:
Den är riktigt rolig att jobba med, känns som det kommer att bli flera insekter med tiden.
 
Ha nu en riktigt skön helg, alla ni underbara människor. Kram på er!

Kommentarer
Lina säger:

"Snapp-Hona" är mitt förslag...eller "Snapp-Hane" om det är en liten pojke. Fast "Dia-Busa" eller "Dia-Buse" skulle också funka...skulle väl funka fint som maskot till "Diabas-matte". Kram!

Svar: Tack, vilka bra förslag!! Hoppas allt är bra med dig & att du hunnit vila lite i helgen. Kram!
Pia Lindberg

2013-02-10 | 19:38:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback