Snigel

Efter att vi konstaterade att vi har väldigt fullt upp med utställningar & evenemang ringde de från konstnärsföreningen Leonardo i Helsingborg & frågade om vi ville ställa ut där i vår. Det kunde vi ju inte säga nej till ;) 
Nu har vi även fått chansen att visa några av våra alster på det väldigt vackra & mysiga Skansen Bed & Balance, utanför Osby. Om ni inte varit där kan ni passa på kommande lördag, då där hålls öppet hus. 
 
Jag gjorde som planerat, stod i källaren & polerade snigelskalet. Och det blev som väntat inte direkt populärt när sambon kom hem.. Men jag var väldigt noga med att inte rikta vattenstänkandet mot vedtraven. 
 
Nu är i alla fall Snigel klar & har varit ute & fått känna på snön.
 
Stackaren frös. Idag har det varit skönt töväder, då blev det lite bättre för Snigel med solens hjälp.
 
Här visar hon upp sitt polerade yttre:
 
På keramiken igår glaserade jag ett par saker, så nu är det spännande. Skall det lyckas bättre denna gången, tro?! Jag vill nog tro det. 
 
En snabbvisit hos Gizmo blev det ikväll, när vi skulle dit & bl a hämta morötter till hästarna. Hon kom skuttande & var så kelig & go. Oj, som man smälter för den lilla pluttan. Så bjöds där på Rasmus goda kladdkaka, mums. Annars har det varit fullt upp med div uppdrag idag. 
 
I morgon får jag fortsätta försöka jaga ut allt slipdamm som letat sig in överallt i huset. Det blir mer slipande & spacklande, men nu närmar sig sonens födelsedag med stormsteg, vore ju trevligt att kunna ha någon form av ordning här då. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback