Silverhjärta med mattpolerad Diabas

Jag hoppas Sven har varit snäll mot er & inte kastat alltför många träd över era vägar, trädgårdar & annat. 
Här har han faktiskt varit ganska hygglig. Kall & rälig, men inte så värst oförskämd.
Lite, lite snö hade han med sig, så ett litet vitt täcke ligger över min utearbetsplats.
 
Där stod jag igår tills Sven körde in mig. Skulle göra nårga dubbla saltkar.
 
  hämtade ut verktyg & slog ur borrkärnorna 
 
ut med lufthammaren & körde botten på hålen plana
 
ut med slipmaskinen & skulle jämna till kanten  men så ville inte slipmaskinen riktigt som jag ville. Tog mig då en välbehövlig tepaus, på med alla lager kläder igen & så ett nytt försök. DÅ bestämde Sven att nu jäklar tar vi i. Himlen öppnade sig, det regnade småspik i stormbyarna. Kändes som det var lika bra att gå över till inomhusarbete. Lite silversmide är ju aldrig fel. Det bidde ett stort silverhjärta med en mindre mattpolerad Diabas. Svår att fånga på bild, men jag har gjort några försök:
 
 
 
 
Idag har jag börjat göra julgodis. Först polkagrisbräck. Superenkelt. Smält vit choklad, häll ut på bakplåtspapper & strö över krossade polkagrisar. Om man kör med köpta polkagrisar är det ett snabbt & enkelt alternativ. Jag slog till med de hemmagjorda polkagrisarna, supergott!
 
Nu är det ett par varianter kola på gång, men vi återkommer till dem när jag sett att de blev bra :)
 
Ha en trevlig helg!!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback