Julfirande & nyckelskål i keramik

Hej på er, alla julfirare! Hoppas er julhelg är riktigt härlig.
 
Här började vi med julafton hos Max farfar. Efter all god mat tog Max & jag en regnig promenad med hundarna.
 
Senare på julafton fortsatte firandet hos Max mormor & morfar. Stora kusinerna med familj var också där.
 
En mysig dag med alldeles för mycket god mat.
 
Och på samma bana fortsatte juldagen hos Max moster med familj, och alla småkusinerna.
 
Efter allt stillasittande & ätande känner vi oss nu taggade för att sätta fart & göra lite nytta. Min personlige tränare (Max) hotar med ett hårt pass ikväll. Men först skall jag stryka primer på väggen där vi skall sätta kakel  i nya köket.   Japp, så får det bli, även om det är juldagskväll! Sen måste jag ut i lilla verkstaden & fortsätta med ett par örhängen jag har på gång. Tror de kommer att bli riktigt bra.
 
Nu kan jag ju visa några julklappsbeställningar som jag inte kunnat visa förut, för att inte riskera att någon råkade se sin julklapp i förväg :)
 
Börjar idag med denna roliga idé. Beställaren ville ha en hängande keramikskål att ha innanför dörren, för att lägga nycklar, plånbok & liknande i. 
 
 
Den höga kragen gör att skålen stabiliseras av repet & inte vippar över om man lägger all tyngd vid en sida.
 
 
En jättebra idé från en väldigt fiffig tjej, tycker jag. Och jag kunde inte blivit gladare än när det kom ett meddelande på julafton att hon fått sin julklapp & tyckte om den. Kul!! 
 
God fortsättning!! 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
carina säger:

Hej! Tycker att denna hängande keramikskål är så fin. Undrar vart jag kan köpa ett liknande.
Tacksam för svar
Vänliga hälsningar
Carina

Svar: Hej Carina! Tack, vad roligt att höra.
Jag har skickat svar till dig på mailadressen du angett här.
Mvh / Pia
Pia Lindberg

2014-03-20 | 21:54:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback