Skånejul 2012

Då var de första två dagarna på Skånejul avverkade, lika många återstår.
Där finns allt från tovade tofflor till julost, hemvävda mattor, handmålade julkort, tavlor, Diabas & Silver bland mycket annat.
Lyckligtvis har vi fått plats inomhus så vi har det varmt & gott. Såhär ser det ut i vårt lilla stånd. Karin sitter & skriver presentkort som vi har till försäljning i ståndet. Vi erbjuder även att man kan få porträtt på sitt favoritdjur målat på ett Diabashänge, eller på en tavla.
Lägg märke till den lilla granen Karin fixat att hönga smycken i. Karins käre make - som för övrigt varit till stor hjälp när vi gjort affischerna, tack Anders!! -  höjde lite på ögnbrynen när han såg den. Tyckte nog mer den såg ut som en fulgran än en julgran. Men den är helt perfekt till smyckesgran!
 
Den vackra dräkten Karin bär är hennes Östra Göingedräkt. Här är hon i full färd med att sälja sina vackra julkort.
 
Karins syster är så snäll & lånar ut sin dräkt till mig, så för första gången bär även jag folkdräkt..
 
Utöver smycken har vi visitkortshållare i Diabas, handmålade kort, ljuslyktor & en massa annat att erbjuda.
 
Den lilla handmålade klippdocksmusen har blivit populär. Här syns hon bland hjärtan, änglar & fjärilar i Diabas & Silver.
 
Utsikten från vårt stånd, ni ser så mysigt vi har det!
 
Nu larmar den vanskapta kroppen att jag slarvat med sjukgymnastiken & det går inte för sig. Så nu får jag köra ett pass innan jag stupar isäng & sover en skvätt innan det bär av tillbaka till Hässleholmsgården.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback