Diabasen kan inte skynda!

Rivstartade dagen med djurrunda för att sedan kasta mig över adventsljusstakarna. Helt fel taktik. Man kan inte skynda med Diabasarbete. Egentligen inte med hantverk över huvudtaget. Då blir det inte bra. Och det blev det naturligtvis inte denna gången heller. När jag hade skyndat sönder två adventsljusstakar gav jag upp och körde istället till Karin, där vi satte igång med affischtillverkning. Det gick bättre, eftersom Karin blivit en baddare på InDesign. Först gjorde vi en gemensam till Julrundan den 9 dec
 
sedan en som berättar mer om vår egen del i julrundan, med Karins vackra Sparvuggla som bakgrund
 
och sist en om vår lilla lanthandel som blir en dagslända under julskyltningen i Lönsboda. Här använde vi Karins fina julkransmotiv som bakgrund.
 
Sedan gav jag mig på adventsljusstakarna igen, och då gick det bättre. Några klara i alla fall att packa med i morgon bitti då vi styr mot Skånejul, iklädda Göingedräkter. Fam Thuresson är snälla nog att låna mig en sådan vacker dräkt, jag har aldrig burit det förut. Jag provade den idag & sonens kommentar var att jag såg gammal ut.. Tack för den, sötnos!
Jag är så glad att allt var så positivt vid hans utvecklingssamtal i skolan igår, så han är ursäktad ;) För denhär gången..
 
Här är ett par av ljusstakarna som skall med till julmässan:
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback