Akka, eller..?

Äntligen är sommarvärmen här. Idag har jag stått ute hela dagen & polerat på en näbb. Akka är nu beredd att lyfta.
För mig har tankarna gått till Akka i Nils Holgerssons underbara resa ända sedan jag började på denna lite större "skulptur".  Men jag tycker det är roligt att höra hur olika saker olika människor ser i skulpturer & annat. Barn är så härligt spontana, står inte funderar vad de skall säga utan berättar genast vad de ser. Goda vänner kom förbi på cykel idag. Underbara lilla flickan som blir fem i sommar säger genast att hon tycker det är en fin sko jag gjort. I love it!! Jag ser Akka på väg att lyfta, flickan ser en sko. Bra. Då sätter den igång fantasin!
Ni får kolla på den och jag blir jätteglad om ni gör som lilla flickan & berättar vad ni ser.



Igår var vi på en jättemysig fest hos min härliga kusin som fyllde 20. Jag bara måste visa er tårtorna hon hade bakat, en fröjd för ögat, rena konstverken. För att inte tala om hur de smakade, himmelskt!

Hoppas er helg också varit skön!

Kommentarer
Lina Buchholz säger:

Men Pia...det är ju en hund som troget sitter vid grinden och väntar på sin matte! HOppas det går bra på onsdag. Kram på dig!



Förresten...kika på denna hemsida:



http://www.vildhjarta.se



Gå in på galleriet och du förstår vad jag menar. Hennes djur är helt fantastiska!

2012-05-21 | 19:58:41
Pia säger:

Ah, Lina det kan det också vara! Vad roligt att höra att du hittade en egen tolkning, tack! Och tack för tipset om vildhjarta, det var en häftig sida som man kunde drunkna i en bra stund. Tack för lyckönskningen. Kram tillbaka!

2012-05-21 | 21:02:03
Bloggadress: http://lindbergdiabas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback