Ställa fram klockan.

Vårsolen är effektiv som energigivare. Mycket lättare & roligare att gå ut & ställa sig & knacka på den där Uggleskulpturen när solen värmer gott. Tog till lufthammaren för att jämna till ytorna lite på Uggleskallen. Med nya kompressorn slår lufthammaren som tusan, inte alls samma fjuttande som förut.
OM, ja, jag säger om, jag nu bestämmer mig för att lägga ut en bild på skulpturen när jag tycker att den kan va´ färdig vill jag att ni skall komma ihåg att jag aldrig påstod att det skulle bli en direkt föreställande avbild av en uggla. Mer en abstrakt sak som med god fantasi kan föra tankarna till något som påminner om en uggla. Typ.

Jag kommer tillbaka till Raimo, vår vän konstnären som så plötsligt gick bort i julas. Han sa alltid att det är inte konst att avbilda något exakt som det ser ut i verkligheten. I konsten skall man kunna se något av konstnären i verket, först då blir det konst. Tror verkligen jag skall ta fasta på det extra mycket i detta fallet. Som att det är Pia Lindberg, tre år, som försökt göra en Diabasskulptur av en fågel. Man kommer då att kunna se mycket av treåringen i verket.

När solen dalade övergick jag till att krypa in i verkstaden & grunda alla listerna som snarast skall på plats i sonens rum. Jag fattar inte hur folk bär sig åt som kan måla & det syns inte på dem efteråt. Jag har lika mycket färg på mig & på kläderna som på listerna. Men nu är de i alla fall grundade.

Fick en förfrågan från en Designstudent igår om hon fick göra ett skolarbete om mig. Hur kul var inte det då, att någon skulle vara intresserad av att göra ett arbete om mitt skapande, det var ju jätteroligt!

Kom nu ihåg att ändra klockorna inatt. Nu är det vår, dags att ställa fram utemöblerna & då ställer vi fram klockan.
Önskar alla en fortsatt skön helg, ut & njut av den energigivande vårsolen, den är verligen undergörande.

Här ett hänge med rå rund Diabas, infattad i silver på bricka med instansat mönster.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback