Välkomna in, kl 14.00

Kl 14.00 tar vi bort pappen ur fönstret & ni är välkomna in att titta på allt vi har att erbjuda i vår lilla lanthandel för en dag.
 
Det har varit en dag av intensiva förberedelser. En liten paus unnade vi oss, då jag hade med fika för att fira dagens födelsebarn. Grattis Karin!! Jag fick stränga order om att enbart visa de sköna damerna på miniatyrbild, så det är väl bäst att lyda.
 
På trälådan på marken finns olika ljusstakar i Diabas. Stora örnen på väggen & lilla kossan har Karin målat. Skåpet med Diabashandtag har fått lite små mossträd på toppen, allt till salu.
Min lilla gran som jag fick av fam Thuresson till Hässleholmsgården får hänga med även i lanthandeln. Perfekt smyckeshängare, precis som nätkorgen.
Här har vi lite smycken, blomgrupper, Gylsbodavättarna & några tryckta motiv från Karins jultavlor.
Hyacintplanteringar i långa rader, endast 25 kr / st för dem i glas & kopp. Först till kvarn ;)
På en lång bänk hittar ni många av Helolens skönhetsprodukter & bland dem några ljusstakar i Diabas.
Här sitter berguven & bevakar mina Diabasljusstakar
 
En bamsestor adventsljusstake står på golvet
På ett bord presenterar vi Pierre Nilssons böcker, tillsammans med blomgrupper, smycken, hemstickat mm.
Här har vi vår lilla julbjörk. Än så länge är den klädd med handstickade julkulor, mycket vackert gjorda av Karins duktiga svärmor. Hon har även stickat vantar, grytlappar & vävt dukar som finns i lanthandeln. I morgon skall björken kläs färdig med hemgjord fågelmat, även den till salu så klart.
Nu återstår att fylla upp hyllorna med vårt hemlagade godis, sen är det bara att komma in & titta runt.
 
Ikväll har släkten varit hos syster med fam & haft trevigt & ätit gott. Alltid kul att träffas. Jag smygjobbade bara lite, gjorde strutar till godiset. Nu återstår att fylla dem & sedan få allt på plats. Sen säger vi:
Välkomna in!!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback