Silversmide, Diabas & Hästar

Nu skall jag komma ihåg att visa gårdagens silversmide/Diabasarbete. Jag har gjort ett hänge för en tid sedan med en rund ram i silver med ett Diabashjärta hängande i. Många har kommenterat att de tyckte om det och det blev sålt ganska snabbt. Här finns nu en variant på samma tema:
 
Den stora ängeln har nu anlänt till lilla vekstaden för att kunna följa med till Stendagen på lördag. Här står hon och väntar
Hon har en liten flickängel med sig också, passande tex till en barnkammare:
Visst är hon söt?!
All målning är utförd av Karin Thuresson. Nya idéer & nya planer dyker upp hela tiden (till våra respektives fasa..) Projekten tenderar att bli tyngre & tyngre ;)
 
Väldigt trevliga besökare i lilla verkstaden idag också, kul. Och i morgon har en gammal jobbarkompis från Volvo aviserat att hon kommer med sällskap. Det skall bli roligt att ses igen! Har lite jobb kvar med en beställning som skall vara klar i morgon, så jag får hoppa ut en runda till & jobba ikväll.
 
Måste förresten berätta om söta lilla Flipper, shettisen. Denna veckan har jag tränat "Bocka" med honom. I morse när jag kom ner bockade han djupt när han såg mig, innan jag sa något. Gullehästen, han var godissugen & tänkte att det vankades nog godis om man var riktigt duktig. Och det är väl klart att det blev morötter till både honom & kompisarna. Macko är också duktig (och godissugen) så han bockar också djupt & vackert.
En bild på fina flocken:
Den vackra gyllene araben Macko är min gosse, söte shettisen Flipper är sonens, den fläckiga skönheten Gisbon är Pierres & stora shire/ardenner korsningen Herkules är sambons. Underbara djur.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback