Set

Har hållt på hela dagen med ett silverarbete, ett armband som inte vill riktigt som jag vill..
Men efter att ha bytt till en ny gastub har lödandet gått bättre & jag har i alla fall kommit en bit på vägen. Återstår lite mer silverarbete & därefter fixa till 6 st olika Diabas stenar som skall sitta i armbandet.

Ikväll har det keramikats. Gick inte jättebra där heller. Gjorde ett vattenkrus, men kraschade det vid hopfogningen. Sen blev det bara några småjobb istället. Drog igång skröjugnen, så nästa vecka blir det lite nytt att glasera.

Fick beställning av en man som skulle uppvakta sin vackra hustru & ville ge henne ett set med Diabas som var delvis polerad & delvis rå i kombination med silver. Jag gjorde ett förslag & det blev tummen upp för det:

I morgon MÅSTE Max iväg & handla några livsviktiga saker (med en tolvårings perspektiv mätt..)  till rummet & det kan omöjligt vänta. Så tyvärr lär jag inte hinna med så mycket i lilla verkstaden i morgon. Hm.
Ni kommer väl ihåg: Korsholmen Lördag kl 12-17. Utställning med Konst & hantverk & god mat. Karin Thuresson & Kriztina Retfalvi visar underbara tavlor & jag tar med lite Diabas, silver & keramik. Vid Ivösjön i Bromölla. Välkomna!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback