Manschettknappar & uttrycksfulla djur.

Doris & Lexi har ju jobbat tillsammans med att dela med sig av sin positiva syn på mångfald. Men.. det gick ju sådär. De är inte helt nöjda med gensvaret. Blä säger Lexi.
Men jag peppar dem, det är bara att fortsätta dela & sprida kärlek. Macko & Gibson håller med.
Hänger ni med på Sliperibloggen? Gör jättegärna det, tack! Häromdagen fick vi besök av Peter Arnesson som överlämnade en fin gåva, ett verk han gjort hos Werner Eriksson, mannen som jobbade för kulturen i Gylsboda långt, långt före oss. 
I Sliperiet jobbar hantverkarna för fullt & jag har kunnat smita in i min lilla verkstad & hunnit med lite silversmidande. Härligt att hinna jobba undan lite beställningar. Som dehär tex. 
 
De är beställda av kund, annars kunde man ju tro att de var till sonen med tanke på initialerna. Ja, de passar ju förresten in på gubben oxå!
Nästa utmaning kräver en del experimenterande. Jag börjar med att valsa en rund tråd så den blir lite platt. Sen lindar jag den på en stav så den blir till en spiral. Och så drar jag ut spiralen & bankar den lite plattare med gummiklubba. 
Skall försöka hinna knåpa vidare lite på den i morgon, så får vi se om det ka bli något vettigt av det. Det är en kund som lämnat en svarvspåna som skall efterliknas & bli till en ring. 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback