Påskens konstrunda 2018

"Vill du passa Liv idag" undrade systerdottern i fredags. Hm, låt mig tänka.. bajsar björnen i skogen eller?!
Klart jag vill!! VI hade det SÅ mysigt! Goseungen! Skall ju lära henne bli en hästtjej, men båda gångerna jag gick ner till stallet med henne somnade hon i vagnen på vägen dit.. 
Å så fick jag finaste armbandet som sitter på hela tiden, så klart.
 
För övrigt har det varit jobb i Sliperiet & nu skall det sättas påskutställning. Först samlingsutställning i Sparbankshallen i Bromölla & så utställningen på Bäckaskog Slott. 
De här hjärtörhängena i sina silverfästen lär bli det sista nya jag hinner göra att ta med till Bäckaskog. Här har jag tänjt på gränserna med den stackars stenen & gjort hela tre lödningar med stenen på plats. Här gick stenarna med på det.
Nu har vi lite "snillen spekulerar" här.. Försöker börja sätta oss in i konsten att göra spånkorgar, ett hantverk som varit viktigt här i bygden men som tyvärr är på väg att försvinna. Nu när vi börjar få upp ögonen för plastpåsarnas fördärv känns ju spånkorgarna mer rätt än någonsin! Riktigt kul om sonen fördjupar sig riktigt i dethär!
Men, nu önskar jag er alla en Glad Påsk- även om vädret mer ser ut som om det voe God Jul vi skulle önska varandra!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback