Vernissage, besök & unisexsmycke

4.15 min in i klippet från SVT´s kulturnyheter sänds ett inslag från utställningen som nu visas på Kristianstads konsthall, med bl a Mette Aarre. Mette bor & verkar här i Gylsboda.
https://www.svtplay.se/video/15617088/kulturnyheterna/kulturnyheterna-16-okt-21-39?start=auto&tab=2017
Jag var på vernissagen i lördags. Intressant att se mer från tiden kring Ubbaboda symposiet & från Drakabygget. 
Ofta får jag frågan varför jag inte gör mer smycken för män. Jo, det vill jag absolut göra! Jag har bara lite svårt att hinna med, när det är många beställningar som står på kö. Men jag har faktiskt smitit mellan med ett hänge som passar lika bra för honom som för henne. Jag MÅSTE ju bara ha lite nytt att ta med till utställningen den 4 nov i Ubbaboda. 
Efter att ha jobbat konstant & varit totalt osocial allt för länge var det roligt att få besök & ta en runda i vår vackra natur och i den speciella miljön som kommer i Diabasens spår. Tack kära vänner för en fin eftermiddag!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback