Snart mors dag..

Hjääälp, ett spöke!!
näää då, det är bara jag iförd rymlig regnrock under söndagens arbetsdag. Snart slutade det regna & vi hade en toppendag där mycket blev gjort. Mer om det ser ni på http://www.sliperietgylsboda.se Superkul med alla som kom förbi & kollade, berättade & hjälpte till. Och ändå mycket mer har blivit gjort där nu i veckan, håll utkik på hemsidan så kommer det mer om det där. Tack <3 
 
Måndagen tillbringades i lilla verkstaden, innan det var dags för kontaktpersonsuppdrag.
Det närmar sig mors dag. I vanlig ordning tjatar jag om att vi skall uppskatta varandra alla dagar- "Mor lilla mor, vem är väl som du? Ingen i hela världen" som Astrid Gullstrand skrev. Så sant, så sant. Och skall vi uppmärksamma mor lite extra på mors dag finns det ju en mängd välgörenhetsorganisationer som behöver stöd. Tex WWF, där det finns fadderskap för utrotningshotade djur osv. Men OM vi vill ge lilla mor något personligt & speciellt för att visa vår uppskattning kanske en hjärtlig hälsning kan komma till pass? 
Ett handsmitt Silverhjärta med Diabaskula kanske? 
Avslöja det inte för henne, men jag tror minsann jag skall överraska mor i år. Jag vet att hon vill ha en hjärtlig ring. Det är hon sannerligen värd, ställer upp i alla väder med allt möjligt.
Måndagskvällen var det drakfest med boksläpp på Osby konsthall. Fantastiska Karin Linderoth presenterade sitt nya mästerverk, äntligen är drakboken ute & den är SÅ fin! Den har liksom ruvats fram ända sedan vår utställning "Det du inte trodde fanns" & nu är den alltså här. 
 
I morgon börjar dagen med morgonmöte i Osby, sedan hinner jag hem & mellanlanda i verkstaden innan nästa möte som blir på närmare håll. Ha det fint!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback