Nässelfrossan

Denna årstiden är oslagbar! Långa ljusa kvällar, knallblå himmel & väldoftande blommor som slår ut, ackompanjerade av insekternas ivriga surrande.
Efter dagens guidning i Svarta Bergen plockade jag ut mina maskiner så jag kunde stå ute & göra bl a dessa örhängen:
Jag håller på med ett tillhörande halsband, skall ta bättre bild på örhängena tillsammans med det när hela setet är klart. 
 
Har ni sett det fina programmet för årets Nässelfrossa? Här är vi med band utställningarna:
och även bland evenemangen:
Den senaste boken som Karin kommer att ha med där är redan en stor succe som snabbt klättrar högt upp på topplistorna för den typen av litteratur. 
 
Nu laddar vi för en ny större arbetsdag i Slierperiet till helgen & så skall flera beställningar göras klar, bl a örhängen, en speciell ring, en större sten som skall vara hållare i en utställningsmonter på mässor till ett företag osv. I morgon är det kontaktpersonsuppdrag & så lite pappersarbete ang Sliperiet. Det är gott med dessa långa härliga ljusa dagar, de behövs!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback