Halsband till påskutställningen & plats vid drejskivan igen

Nej då, jag har inte degat ihop & blivit soffpotatis, det är inte därför det är alldeles för glest mellan inläggen.
Det är tvärtom så att veckorna är helt fullproppade med möten, besökare, kurser & arbete. Men vi kör ett snabbt inlägg innan pappersarbetet tar över här. 
 
Jag håller på att tillverka lite nytt för att visa vid påskutställningen på Bäckaskog Slott & påskrundan med HKG. Tänkte visa en tjuvtitt på ett halsband som jag kommer att ha med på utställningen. Jag har Goro Suzukis ord i öronen: tänk på baksidan på varje skapelse. Så.. Här har vi baksidan, där jag sågat ut ett hjärta där Diabasen kan titta fram.
Framsidan:
 
Ja, så måste jag ju berätta vad jag fick för mig på keramiken i veckan. Jag som inte drejat sedan 2010 när jag bröt handleden & hade diskbråck & allt elände på en gång. Nu är det inte snällt mot varken handen eller ryggen, inget doktorn rekommenderar. Men SÅ kul!!!
Blir spännande & se om den går att beskicka (=fixa till en snygg undersida när den är lagom läderhård) på måndag. 
 
Och så en cliffhanger ;) Vi har fått gjort en superfin logo gjord till Sliperiet från Beth Turnbull ända bort i Australien. SÅÅ proffsigt! Snart skall ni få se!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback