Speciell unisex ring i Diabas och silver

Kring de gamla Diabasskrotstenstipparna (vilket långt & konstigt ord det blev!) ligger det fortfarande kvar lite snö. Nu delar inte jag Lexis fascination av snö, men vad gör man inte för de fyrbenta vännerna. Klart vi går & leker i snön så länge den ligger kvar.
Å sen in i värmen, elda järnet så stelfrusna tår töar upp. Fast när det knackar på dörren & detta är var som möter en sprids en innerlig värme ända ner i de frusna tårna. 
Pappersarbete är något jag inte saknar från gamla tiden på Volvo. Men inte slipper jag pappersarbetet nu heller. I perioder är det en hel del av den varan. Då bara måste jag ut mellan varven- DET kan jag ju välja nu i alla fall. Ut och skapa i verkstaden. Ut & mysa med djuren. Ut & njuta av naturen. 
Ut & se naturens egna konstverk. Som när rimfrosten satt pärlor i de spunna spindeltrådarna så det såg ut som naturen julpyntat i buskarna.
Sen går det lite lättare med tråkig bokföring och annat.
Måste visa en ring jag just gjort klart. Att fila in sargen mot den breda ringskenan som jag sågade ut med passande profil till Diabasen tog sin lilla tid. Men det lönar sig att lägga mycket tid på inb´passningen, så går det som en dans med lödandet sen. 
Här var tanken att skapa en annorlunda ring som kan bäras av både honom och henne. Såhär blev den:
En ring att bära som signalerar att bäraren är unik, vågar sticka ut och får extra kraft av Diabasen i kombination med skinande silver. 
Våga sticka ut, våga vara unik. Det finns bara en.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback