Drejad vas, Sliperikaka & vårtal

Beställningarna som låg innan påsken i Bäckaskog betar jag av nu, för att kunna börja på de beställningar som gjordes där. 
Visningshallen i Transformatorstationen är stängd innevarande vecka pga renoveringsarbete.
 
Dreja har det varit väldigt sparsamt med sedan jag bröt handleden. Men då & då får jag ett infall & trotsar fabror doktorn. Då kan det bli en liten vas. Hade ni gissat färgen på slutresultatet när ni ser hur den ser ut innan bränning? Det är minsann inte lätt. 
 
 
Idag skall jag glasera nästa drejade alster, där jag gjort mönster i skärven.
Nu planerar vi för Öppet hus i Sliperiet. Hela europa presenterar olika projekt och här är vi med & sätter Gylsboda på europakartan bokstavligen:
Hoppas ni vill komma den 14 Maj & se vad vi har för oss!
 
Jag har provbakat för att ta fram en speciell "Sliperikaka", med loggan som förlaga. Här ligger den på en polerad Diabasplatta. Lövet i smide har Mats gjort, även det med fot av Diabas. 
  
 
Mellan varven filar jag på mitt vårtal. 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback