G-klav i silver på Diabasfor till Rickard Söderberg

Stendagen i Hägghult. Packa ner & packa upp. Lexi supportar.
Lite opålitligt väder, så jag slog upp mitt lilla tält.
En minnessten som Rudolf Germeroth gjort till minne av alla bergmän invigdes. Kommunalråd Marika Bjerstedt Hansen höll ett känslosamt, fint och tankeväckande tal som verkligen berörde djupt. 
Nästa dag lyssnade vi på en annan talare (och sångare) som berörde djupt. Rickard Söderberg, vilken kille!! Jag satt typ längst fram och var bara helt betagen!
Fina Helena Ståhl skötte rollen som konfrancier med bravur. 
Här överlämna hon gåvor med lokal anknytning, Diabas, så de får en bit från orten med sig tillbaka. Verkligen en stor ära för mig att få göra gåvorna till dessa fantastiska artister. En handsmidd g-klav i silver på fot av polerad Diabas gömmer sig i deras gåvopåsar.
Såhär ser den ut:
Imorse körde jag & föreningens sekreterare ett tidigt morgonmöte innan det var dags att fara till Bäckaskog för en förmiddagsträff inför söndagens utställning med HKG. 
Jag har ingen aning om vad det är som speglar sig i min Diabasskuptur, men det blev en cool effekt!
Efter pressträffen for jag raka vägen hem och kastade mig över arbetet med nästa skulptur som skall vara klar till söndagens utställning med HKG på Bäckaskog Slott. 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback