Stora nyheter i föreningsarbetet & en annan nyhet i smyckesskapandet.

Nu står det på Leader Skånes Ess sida. Beviljade projekt. Sliperiet Gylsboda. 
http://www.skanesess.se/nyheter/2016/11/17/sliperiet-gylsboda/
Där står också att vi väntar på beslut från Jordbruksverket. Lite finlir kvar i pappersexercisen, skall roa mig med det såhär på fredagskvällen. Svårt att riktigt ta det till sig innan alla papper är klara. 
Men.. det ser verkligen ut som allt arbete vi i styrelsen lagt ner kommer att bära frukt. Wow!!!
Alla som vill vara del i att bygga upp kulturcentrat som föreningen Sliperiet Gylsboda står inför, välkomna som medlemmar. Man är ju del i det bara genom att vara medlem & stötta föreningens arbete. Och om någon skulle känna sig manad som sponsor är allt välkommet, så klart. Ni ser, detta kan ju bara bli helt fantastiskt!
Jag HAR smygfirat lite. Jag unnade mig att sticka mellan med att skapa ett smycke bara för att det var kul. Ni som väntar på beställningar, jag lovar att jag jobbar på dem också. Men jag har hört på kidsen, det pratas "choker". Typ svarta remmar som sitter tight mot halsen, den typen av halsband syns mycket på t ex artister nu. Klart jag blir sugen på att skapa något speciellt då. Såhär blev mitt första "choker".  And I like it!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback